Главная страница
Навигация по странице:

  • Темир йўл тархи қайдномаси : Сунъий иншоотлар қайдномаси

  • Юк ташиш миқдори ва поездлар ўтказиш эҳтиёжи

  • 2.1. Лойиҳалашнинг асосий меъёрлари КМК 2.05.01.96 дан I тоифали темир йўлларни лойиҳалаш учун асосий лойиҳалаш меъёрлари кўчирма килиб олинган, яъни- раҳбар нишаблик


  • 2.3. Йўл устки қурилмаси турини танлаш

  • Олтинов.Ш (2). Кириш


    Скачать 0.5 Mb.
    НазваниеКириш
    Дата10.06.2021
    Размер0.5 Mb.
    Формат файлаdocx
    Имя файлаОлтинов.Ш (2).docx
    ТипДокументы
    #216337
    страница1 из 5

    С этим файлом связано 1 файл(ов). Среди них: 5-7 сит.docx.
    Показать все связанные файлы
    Подборка по базе: ГЛУБИНА СКВАЖИН КИРИШСКИЙ РАЙОН.docx
      1   2   3   4   5


    Мундарижа:

    Кириш.......................................................................................................

    3

    1. Бошланғич маълумотлар………………………………………..

    4

    1. Лойиҳалаш меъёрлари…………………………………………..

    7

      1. Лойиҳалаш асосий меъёрлари…………………………..

    7

      1. Лойиҳалашнинг имтиёзли меъёрлари………………….

    7

      1. Йўл устки қурилмаси турини танлаш …………………

    8

    1. Бўрттирилган бўйлама қирқимини чизиш…………………….

    10

    1. Мавжуд темир йўл бўйлама қирқим ва тархининг таҳлили….

    11

    1. Ҳисобланган рельс боши (Hхрб) ва балласт таги (Hбт) белгиларини ҳисоблаш…………………………………………

    12

    1. Лойиҳа рельс боши чизиғини ўтқазиш………………………..

    16

    1. Вертикал эгриликларни лойиҳалаш……………………………

    18

    1. Ер кўтармасини кесиш ёки кўтариш графиклари…………….

    20

    1. Зарбдан шикастланган эгриликни тўғрилаш………………….

    21

      1. Мавжуд эгриликнинг бурчак диаграммаси……………

    21

      1. Лойиҳавий эгриликнинг геометрик параметрларини аниқлаш…………………………………………………..

    24

      1. Лойиҳавий эгриликнинг бурчак диаграммаси………...

    25

      1. Силжитишларни аниқлаш……………………………….

    27

      1. Ўтиш эгриликларини лойиҳалаш, ўтиш эгрилигидан ҳосил бўлган силжитишларни ҳисоблаш………………

    27

      1. Якуний силжитишларни ҳисоблаш…………………….

    29

    1. Темир йўл полотноси (тўшамаси) кўндаланг қирқимини таъмирлашни лойиҳалаш……………………………………….

    31

    1. Мавжуд темир йўл ўқини силжитиш…………………………..

    33

    11.1. Мавжуд темир йўл ўқини йўлнинг тўғри чизиқли қисмида силжитиш………………………………………

    33

    11.2. Мавжуд темир йўл ўқини йўлнинг эгри чизиқли қисмида силжитиш………………………………………

    38

    1. Мавжуд темир йўл ўқини силжитиш…………………………..

    33

    11.1. Мавжуд темир йўл ўқини йўлнинг тўғри чизиқли қисмида силжитиш………………………………………

    33

    Адабиётлар рўйхати…………………………………………………..

    42

    Иловалар:




    1-илова Бўртттирилган бўлама қирқим




    2-илова Шикастланган ва лойиҳавий эгриликларнинг бурчак диаграммаси




    3-илова Шикастланган эгриликни тўғрилаш учун силжитишлар




    4-илова Ер полотносининг кўндаланг қирқими





    Кириш

    Бугунги кунда Ўзбекистон Республикаси жадал ривожланаётган даврлардан бири бўлиб унинг иқтисодиёти бозор муносабатларига йўналтирилган. Давлатимизда саноат ва қишлоқ хўжалиги тармоқларининг барқарор ишлашига ривожланган транспорт тизими ёрдамида эришилмоқда ва унда етакчи ўринни темир йўл транспорти эгаллаган. Иқтисодиётимиз ривожида аввалам бор мамлакатимизнинг асосий хаётий қон томирлари ҳисобланган темир йўлни ривожлантириш зарур.

    Темир йўл давлатнинг асосий транспорт тизими сифатида Ўзбекистон халқ хўжалигининг стратегик муҳим тармоғи саналган.

    Юкларнинг экспорт ва импортида темир йўлнинг аҳамияти катта.


    1. Бошланғич маълумотлар

    “Мавжуд темир йўл бўлагини таъмирлаш” курс ишини бажариш учун қуйидагилар бошланғич маълумот бўлиб хизмат қилади.

    • узунлиги 5 км бўлган мавжуд темир йўл бўлагининг бўйлама қирқими ва унда кўрсатилган пикетлар тартиб рақами; сатҳи; мавжуд рельс боши (МРБ) белгилари;

    • мавжуд темир йўлнинг тархи ҳақидаги маълумотлар; бурилиш бурчакларининг қиймати; эгриликларнинг радиуслари; эгрилик боши пикет ҳолати йўналиши;

    • сунъий иншоотлар ҳақидаги маълумотлар; уларнинг тури, тирқишининг ўчамлари ва жойлашган жойи;

    • йўл устки қурилмасининг тури, балласт қатламининг ўлчами, мавжуд рельс емирилиши, мавжуд ер полотносининг кенглиги;

    • юк ташиш миқдори, локомотив русуми ва тури юк ва йўловчи поездларининг оғирлиги, тасарруффдаги ҳисобот йўллари.




    Темир йўл тархи қайдномаси : Сунъий иншоотлар қайдномаси :




    т.р.

    ПК….+….

    СИ тури

    Ўлчами, м

    1

    70+32

    Разъезд

    №1

    2

    87+74

    МК

    31.30

    3

    96+38

    ТБК

    4.00

    4

    102+87

    КБТ

    2.13

    5

    112+91

    КБТ

    3.20



    т.р.

    Йўна-лиш

    °, град.

    R, м

    ЭБ

    ПК...+...

    1

    Чапга

    24°26'

    1171

    80+19.34

    2

    Чапга

    21°34г

    690

    89+28.08

    3

    Ўнгга

    13°20'

    1620

    91+43.15

    4

    Эгрилик съёмкаси қайдномаси

    5

    Ўнгга

    24°11'

    945

    95+91.44



    Юк ташиш миқдори ва поездлар ўтказиш эҳтиёжи

    Ташиш тури

    Ўлчов бирлиги

    Тасарруфдаги ҳисобот йиллари

    2-йил

    5-йил

    10-йил

    15-йил

    Юк ташиш ҳажми

    Млн. т. йилига

    5

    16

    33

    43

    Йўловчи поездлари

    Жуфт поезд/суткада

    3

    4

    8

    9

    Терма поездлар

    Жуфт поезд/суткада

    6

    7

    9

    11

    Хўжалик поездлари

    Жуфт поезд/суткада

    2

    2

    4

    4

    Эгриликлар қайдномаси

    Эгрилик йўналиши

    Ўнгга

    ПК

    +

    Бурчак

    f, мм




    80

    6°15'

    0

    113

    00




    264




    20




    874




    40




    915




    60




    468




    80

    7°16'

    0

    114

    00




    578




    20




    1097




    40




    1254




    60




    610




    80

    6°25'

    0

    115

    00




    623




    20




    1046




    40




    1185




    60




    541




    80

    7°58'

    0

    116

    00




    389




    20




    1044




    40




    978




    60




    425




    80

    6°48'

    0

    2. Лойиҳалаш меъёрлари
    Лойиҳалаш меъёрлари темир йўлнинг тоифасига боғлиқ ҳолда ҚМҚ 2.05.01-96 дан олинди. Темир йўл тоифаси 10-тассаруф йилида юк ташиш қийматига боғлиқ ҳолда 1- жадвалга [1] қараб белгиланди (3-илова).

    10-тассаруф йилида юк ташиш қиймати қуйидаги ифода бўйича ҳисобланди:

    ,
    Бунда, 10-тассаруф йилида юк ташишнинг нетто қиймати;

    =33,0 ;

    – 10-тассаруф йилида йўловчи поездлари сони;

    = 8

    – локомотив оғирлиги;

    =129,00 т;

    – йўловчи поездининг оғирлиги;

    =1000 т;
    Г10х=33+365·8·(129+800)·10-6=34,052­

    Ушбу темир йўл [1] га биноан Iтоифага мансуб.
    2.1. Лойиҳалашнинг асосий меъёрлари
    КМК 2.05.01.96 дан I тоифали темир йўлларни лойиҳалаш учун асосий лойиҳалаш меъёрлари кўчирма килиб олинган, яъни

    - раҳбар нишаблик ;

    - қабул килиш жўнатиш йўлларининг узунлиги lққж=850 м;

    - икки элемент нишабликлари орасидаги алгебраик фарк Δimax= 13‰;

    - элементларнинг тавсия этилган узунлиги lтав= 250 м;

    - элементларнинг рухсат этилган узунлиги lрухmin= 200 м.
    2.2. Лойиҳалашнинг имтиёзли меъёрлари
    Мавжуд темир йўлни таъмирлашни лойиҳалашда асосий меъёрлар билан бир қаторда, имтиёзли меъёрлардан ҳам фойдаланилди. Яъни:

    - қиймати раҳбар нишабликдан катта бўлган нишабликларни лойиҳалаш мумкин ( ), лекин бу ҳолда поезд ҳаракати давом этиши шарти бажарилиши лозим;

    - , қийматларини мумкин қадар кўпроқ қўллаш;

    - бўйлама профил элементларини 200 м қилиб лойиҳалаш мумкин;

    - вертикал текисликдаги эгриликнинг радиусини I тоифали темир йўлларда 8000 м гача камайтириш мумкин;

    - ўтиш эгрилиги давомида бўйлама профил элементларининг синишини лойиҳалаш мумкин.
    2.3. Йўл устки қурилмаси турини танлаш
    Йўл устки қурилмаси турини аниқлаш, темир йўлда 5-тассаруф йилида, йўловчи поездлар ҳаракатини инобатга олиб аниқланган юк ташишнинг брутто қийматини меъёрдаги қиймат билан солиштиришдан иборат.

    5-тассаруф йилида, йўловчи поездлар ҳаракатини инобатга олган ҳолда юк ташишни брутто қиймати қуйидаги ифода бўйича аниқланди:

    ,
    Бунда, 5-тассаруф йилида юк ташишнинг нетто қиймати;

    =16,0 ;

    – 5-тассаруф йилида йуловчи поездларининг сони;

    =4 ;

    – поезднинг юк ташиш қобилиятидан фойдаланиш коэффициенти;

    =0,72;
    Г5бр=16/0,72+365·4·(129+800) ·10-6=22,5287  ;
    бўлиб, у меъёрдаги қийматдан кичик. Шу боис кейинги ҳисоблар учун Р65 русумли рельс қабул қилинди.

    Мавжуд йўл устки қурилмасининг элементлари:

    • Рельс – Р65

    • Шпал – темир-бетон

    • Балласт – қум-шағал

    • Рельс боши емирилиши вертикалига – 5 мм

    • Локомотив русуми – ТЭ10; Р=129т;


    Таъмирланаётган темир йўл, йўл устки қурилмаси элементлари:

    • Рельс – Р65

    • Шпал – темир бетон

    • Балласт – чақилган тош

    • Балласт қалинлиги – 35 см

    • Қум қатлами – 20 см

    • Балласт қатламининг умумий қалинлиги – 55 см


    I ва II тоифали темир йўлларда чақилган тош ёки асбестдан иборат балласт қатламини тўшаш тавсия этилган. Балласт қатламининг қалинлиги темир йўл тоифасига ва шпалларнинг турига қараб 25 см дан 35 см гача ўзгариши мумкин.

    Темир йўл устки қурилмаси элементларининг вертикал ўлчамлари 2.1-расмда кўрсатилган ва 2.1-жадвалда кўрсатилган.
    2 .1-расм. Ҳисобланган рельс боши (Hхрб) ва балласт таги (Hбт) белгиларини ҳисоблаш схемаси;
    2.1-жадвал

    Йўл устки қурилмаси элементларининг вертикал ўлчамлари, см.




    Йўл устки қурилмаси элементлари

    Рельс тури

    Р 65

    Р 65

    Мавжуд

    Лойихавий

    Белгиси

    Ўлчами

    Белгиси

    Ўлчами

    1

    Рельслар



    18.0



    18.0

    2

    Тагликлар



    2.1



    2.1

    3

    Шпаллар тури



    Ҳар бир ПК учун алохида берилган



    18.0

    4

    Балласт





    55.0
      1   2   3   4   5


    написать администратору сайта